Bu Blogda Ara

19 Ocak 2014 Pazar

Yeni yeni...



Bir arkadaşım paylaşınca dinledim bu şarkıyı, konserlerinde söylememişlerdi oysa ne güzelmiş. Sahi biz eskiden nasıl öğreniyorduk şarkıları, farklı müziklerden nasıl haberimiz oluyordu? Şimdi her dakika içinde olduğumuz sosyal ağlarla da örülmemişti o zaman etrafımız halbuki...



                                                     2012 İzmir Kitap fuarında çektiğim Kürk Mantolu Madonna'yla S.Ali

   Yeni yıl bereketli geldi. İlk günlerde aylardır sürüklenen romanımsı kitabımı bitirip başka bir kitaba da "okundu" tikini atmış oldum. Hiç aklımda olmayan, bir arkadaşın elinde gördüğüm bunu da okumam gerekiyor dediğim bir kitapla; Sabahattin Ali-Kuyucaklı Yusuf ile.

   Yazarla ilk tanışmam Narçiçeğimin bana hediyesi Kürk Mantolu Madonna ile olmuştu. Çok severek okursun, hala okumadıysan okumalısın, dediği kitaptan gerçekten de umduğu tadı almıştım. Bir kitapsever olarak sanırım nadirdir birine önerdiğiniz kitabın değerini bilerek ya da aynı hazzı alarak okumak... İlk fark ettiğim 1930'lu yıllarda yazılmış fakat günümüz diline oldukça yakın oluşuydu. Bu anlatım dilinin sadeliği Kuyucaklı Yusuf'ta da ön planda. Konuya gelirsek, ailesini küçük yaşta kaybeden Yusuf'a kaymakam sahip çıkıyor ve bundan sonra babası bildiği adam ve ailesiyle şehir şehir dolaşarak büyüyor. Bu esnada kendini etrafa kabul ettirişleri, dönemin yaşayışları, insanların kontrolde tutmaya çalıştığı duygularını okuyoruz. Detaya girmek istemiyorum çünkü güzelliği ayrıntılarında... Defalarca "Bazı şeyler nasıl da hiç değişmiyor" dediğim hüzün dolu ama bir o kadar da keyifli ve merak uyandıran bir okuma süreci geçirdim. 221 sf'lık bu kitabı okumayı geciktirdiğim için de kendime kızdım. 

   Hiç adetim olmadığı halde şu paragrafı saklamak, ileride anımsamak üzere yazmaktan kendimi alamadım, umarım benim için de bir alışkanlık olur artık :) bu not alışlar...
   "...Bizim küçük Anadolu şehirlerimizde bu müzmin evlenme hastalığı daima hüküm sürmektedir. En kuvvetliler bile bir iki sene dayanabildikten sonra bu amansız mikroptan yakalarını kurtaramazlar ve kör gibi önlerine ilk çıkanla evlenirler..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder